Nieuws

Een kijkje achter de schermen van PraKtima

woensdag 24 juni 2020

We geven jullie graag een kijkje achter de schermen van organisaties die lekker bij ons werken. Zeker in deze tijd vergt het voor sommige organisaties veel creativiteit om de werkzaamheden op een normale manier doorgang te laten vinden. We vroegen deze keer Marco van PraKtima hoe zij hier mee omgaan. PraKtima is een advies bureau met vestigingen in Doetinchem, Zutphen en Gorinchem en houden zich bezig met wet- en regelgeving inzake Kwaliteit, ARBO, Veiligheid en Milieu. Marco houdt zich voornamelijk bezig met bouw-, sloop- en bodemprojecten en denkt met het bedrijf mee om zaken te verbeteren. Welke impact heeft de coronacrisis op jouw bedrijf? Veel bedrijven hadden hun projecten in uitvoering; deze zijn met inachtneming van 1,5 meter over het algemeen wel doorgegaan, daarmee ook onze ondersteuning. Soms werd er op afstand beoordeling gedaan en deed ik meer op kantoor dan bij de klant. Hoe ga je creatief om met de maatregelen opgesteld door de overheid en hoe pas je de werkzaamheden aan? In het begin was het even wennen, maar al vrij snel werd het normaal om geen handen te schudden en 1,5 meter afstand te houden. Voor corona werd er bij de klant getoetst op de uitvoering van projecten, nu iets meer vanuit kantoor. Nu de 1,5 meter meer is ingeburgerd komen de projectbezoeken ook weer op gang. Je werkt nog regelmatig vanuit jouw thuisbasis bij Meet and C. Waarom werk je liever op jouw vaste werkplek bij ons in plaats van bijvoorbeeld thuis? Vanuit Meet and C werken geeft rust, vast patroon, goede koffie/ lunch en alle faciliteiten voor een kantoor omgeving. Kun je met de huidige regels goed je werk doen bij Meet and C? Meet and C heeft zaken vanaf het begin goed geregeld om zorgvuldig te zijn in de 1,5 meter en regelmatig handgels beschikbaar te stellen, daar kan ik mij prima in vinden. Denk je dat na deze crisis alles weer helemaal terug gaat naar hoe het was of zal het blijvend anders worden? Hoe zie jij dat voor je? Ik hoop dat we ooit weer teruggaan naar een normalere situatie maar dan bewuster kunnen omgaan met de situatie. De tijd zal het leren. Heb je als ondernemer nog tips voor andere bedrijven hoe om te gaan met deze aparte periode? We kunnen als ondernemer meer dan we denken, wees creatief en ga op zoek naar de mogelijkheden.

Lees meer

Een kijkje achter de schermen van sbv anderetaal

dinsdag 2 juni 2020

We geven jullie graag een kijkje achter de schermen van organisaties die lekker bij ons werken. Zeker in deze tijd vergt het voor sommige organisaties veel creativiteit om de werkzaamheden op een normale manier doorgang te laten vinden. We vroegen daarom deze keer Ingeborg van sbv anderetaal hoe zij hier mee omgaan. sbv anderetaal is een tekstbureau. Ze schrijven doeltreffende teksten zonder blabla én vertalen teksten van taal x naar taal y. Ingeborg is projectmanager bij sbv anderetaal, coördineert de schrijf- en vertaalopdrachten en is de 1e contactpersoon voor hun opdrachtgevers en vertalers/tekstschrijvers. Ook is zij sinds 2018 mede-eigenaar van het bedrijf.Welke impact heeft de coronacrisis op jouw bedrijf? We hebben tot nu toe geluk: de crisis raakt ons nog niet, maar wellicht krijgen we er later nog een klap van. We hebben tot nu toe voldoende werk en hopen uiteraard dat dit zo blijft. Hoe gaan jullie creatief om met de maatregelen opgesteld door de overheid en hoe passen jullie de werkzaamheden aan? Tot 11 mei werkten we zoveel mogelijk thuis. Ons werk kun je heel goed op afstand doen, omdat we in de cloud kunnen werken. Ikzelf kwam nog wel één dag per week naar Meet and C. Soms vaker. Sinds 11 mei werken we in een nieuwe cloudomgeving en daarom zijn we weer meer op kantoor. Uiteraard niet meer met z’n vijven tegelijk. Max. 2 personen in ons kantoor, zodat we 1,5 meter afstand kunnen houden en elkaar ook kunnen helpen in onze nieuwe virtuele omgeving. Je werkt nog regelmatig vanuit jullie kantoor bij Meet and C. Waarom werk je liever op jouw vaste werkplek bij ons in plaats van bijvoorbeeld thuis? Voor mij staat een dag werken bij Meet and C in deze coronaperiode gelijk aan een dag voor mezelf. Thuis heb ik 3 kinderen rondlopen. Het is een hele uitdaging om daarnaast nog gewoon je werk te doen thuis. Daarom sta ik extra vroeg op en verdeel mijn uren over de gehele dag. Eén dag per week ga ik naar Meet and C. Dat is genieten: wat een rust! Door die ene dag op kantoor bij jullie word ik niet gillend gek. Kun je met de huidige regels goed je werk doen bij Meet and C? Ja heel goed! De regels hangen overal goed zichtbaar op. Jullie hebben aan alles gedacht: o.a. ontsmettingsmateriaal in de vorm van doekjes en zeep en het openhouden van deuren i.v.m. bacteriën op de deurknop. Denk je dat na deze crisis alles weer helemaal teruggaat naar hoe het was of zal het blijvend anders worden? Hoe zie jij dat voor je? Ik hoop van harte dat we met z’n allen serieus kijken naar de positieve effecten van deze crisis op het milieu. Je hoeft niet elke dag met de auto de weg op. Veel werk kan vanuit huis gedaan worden, is gebleken. Natuurlijk wil je ook je collega’s nog regelmatig zien, maar 4/5 dagen op kantoor werken hoeft echt niet. Ik hoop dat daarin wel een blijvende verandering plaatsvindt. Heb je als ondernemer nog tips voor andere bedrijven hoe om te gaan met deze aparte periode? Pff, moeilijk. Wie ben ik om advies te geven aan bedrijven die echt lijden, zoals bijvoorbeeld de horecabranche of de evenementenbranche? Dan is het een kwestie van uitzitten, zoveel mogelijk gebruik maken van de tegemoetkomingen van de overheid en je niet gek laten maken. Positief blijven. Proberen te kijken naar wat je nog wel kunt/hebt. Als je minder werk hebt, kan deze crisis ook een periode van bezinning zijn: hoe kun je straks dingen wellicht anders/beter doen. Voor je bedrijf, je opdrachtgevers, je medewerkers, het milieu, etc.

Lees meer

Flexwerken in privékantoor per dagdeel

donderdag 9 april 2020

Wil je in deze tijd ‘gewoon’ je werk blijven doen, maar kun je thuis de focus niet vasthouden? Dan is Meet and C jouw thuisbasis. Wij stellen nu onze vergaderzalen beschikbaar als schone, rustige en professionele flexwerkruimte.Voor slechts € 25,- excl. btw* per dagdeel bieden wij jou het volgende:Een afgesloten, eigen ruimte om veilig en ongestoord te kunnen werken; Onbeperkt gebruik van alle faciliteiten (wifi, koffie/thee/water en receptiediensten);Gratis parkeren;Grondige schoonmaak van zaal en de gemeenschappelijke ruimtes.Meet and C houdt zich vanzelfsprekend aan alle RIVM richtlijnen. Wij hebben op elk moment ruimte om vijf flexwerkers tegelijkertijd een afzonderlijke werkruimte te kunnen bieden.Wil jij reserveren? Bel dan nu met 0183 64 63 33 of stuur een bericht naar info@meetandc.nl en kom veilig en geconcentreerd werken.*Deze actie geldt tot 1 juni 2020

Lees meer

Nieuwjaarslunch

donderdag 16 januari 2020

Afgelopen dinsdag verzorgden wij de nieuwjaarslunch en hebben we met elkaar getoost op het nieuwe jaar. Wat hebben wij mogen genieten van een heerlijke lunch! Op naar een spetterend nieuw jaar, met veel mooie ontwikkelingen!

Lees meer

Luba Gorinchem is geopend!

dinsdag 7 januari 2020

Op 6 januari 2020 is de nieuwe vestiging van van Luba Uitzendbureau geopend bij Meet and C. Vanuit onze locatie gaat Luba Gorinchem van start met de werving en selectie van kandidaten voor allerlei opdrachtgevers.Wij bij Meet and C zijn erg enthousiast en vinden het super dat we een nieuwe vestiging kunnen ondersteunen met onze faciliteiten.''Direct de beste baan? Dat fixen we samen! Luba Gorinchem maakt het mogelijk.'' - Jamie Wellink, intercedent Luba GorinchemWij wensen Luba Gorinchem een mooie start toe in dit nieuwe jaar!

Lees meer

Fijne feestdagen en een succesvol 2020

donderdag 19 december 2019

In het nieuwe jaar staan weer mooie ontwikkelingen te wachten. De ontwikkelingen zijn grotendeels geïnspireerd op de feedback die wij afgelopen periode mochten ontvangen van onze bewoners en flexwerkers. Super om te horen dat we het al zo goed doen en gemiddeld een 8 scoren! We hebben er zin in om het nieuwe jaar te beginnen en iedereen een nog fijnere thuisbasis te bieden.Wij wensen je fijne feestdagen en een succesvol en ondernemend 2020!Let op onze openingstijden rondom de feestdagen: Dinsdag 24 december open tot 17.00 uurWoensdag 25 december geslotenDonderdag 26 december geslotenVrijdag 27 december open tot 18:00 uurMaandag 30 december open tot 18.00 uurDinsdag 31 december open tot 17:00Woensdag 1 januari gesloten

Lees meer

Meet and C bestaat 5 jaar!

donderdag 14 november 2019

Donderdag 14 november 2019 bestaat Meet and C alweer vijf jaar. De afgelopen jaren hebben wij veel ondernemers en bedrijven mogen verwelkomen die van onze locatie hun thuisbasis hebben gemaakt en gebruik maken van een projectkantoor of komen flexwerken.Ook onze vergaderfaciliteiten met ontbijt, lunch en/of borrel/diner worden door veel bedrijven en besturen van landelijke organisaties geboekt met als resultaat dat we voor velen van hen de vaste vergaderlocatie zijn geworden. Een grote pre is dat Meet and C centraal in het land is gelegen, dichtbij het station ligt en gratis parkeergelegenheid heeft.Door onze werkoplossingen, flexwerk plekken en vaste projectkantoren, hebben door de jaren heen ondernemers kunnen groeien tot succesvolle organisaties. Wij ontzorgen onze klanten, zodat zij zich helemaal kunnen focussen op de core business.Wij willen onze klanten en relaties bedanken voor het gebruik maken van de faciliteiten en dienstverlening van Meet and C in de afgelopen vijf jaar en hopen deze samenwerkingen nog vele jaren te mogen voortzetten met elkaar.Heb je ook interesse om bij Meet and C te komen werken of vergaderen? Bel 0183-646333 en maak een afspraak om de mogelijkheden met elkaar te bespreken. Je bent van harte welkom!

Lees meer

Al 4 jaar vaste uitvalsbasis voor Bureau Loos

dinsdag 1 oktober 2019

Al vier jaar zijn Kees en Josien van Bureau Loos iedere week te zien bij Meet and C. Ze hebben geen eigen kantoor, maar flexwerken op diverse plekken in Nederland waar zij hun werkzaamheden verrichten voor diverse klanten. We zijn trots dat Bureau Loos voor Meet and C kiest als uitvalsbasis voor de regio Gorinchem.“Wij werken al bijna 4 jaar met veel plezier bij Meet and C. We zijn heel erg blij dat we vanaf nu een mooi en licht kantoor als uitvalsbasis kunnen gebruiken voor ons ‘bureauloze’ bestaan: de ene dag werken we hier, de andere dag daar!” Ook interesse in een mooie uitvalsbasis voor jouw organisatie zonder gedoe? Informeer of maak een afspraak om even te komen kijken! De koffie staat klaar.

Lees meer

Sponsor Internationaal Film Festival Gorinchem

vrijdag 12 april 2019

Gisteren een super leuke avond gehad bij het IFFG en genoten van een prachtige film! Als sponsor mochten wij aanwezig zijn bij de opening van de derde editie van het Internationaal Film Festival Gorinchem. Een mooi evenement voor de internationale filmkunst. Gorinchem zet zichzelf hiermee echt op de kaart.We zijn trots om dit mooie evenement in Gorinchem te mogen ondersteunen met onze business support - powered by Cantrijn.

Lees meer

Terugblik op de Meet and Greet van 28 juni 2018

dinsdag 10 juli 2018

Koffie als succes voor samenwerking. Marco Ringlever van Praktima en Sanne van der Laan van the Graphic barista lieten dit op creatieve wijze zien tijdens onze Meet and Greet van afgelopen donderdag. Een kijkje in de keuken van twee totaal verschillende bedrijven, waarbij ze door middel van een kwaliteit een verbintenis lieten zien. Kwalitatieve goede koffie versus kwaliteit leveren in diensten. Het is een unieke combinatie; creatieve expertise met een goede kop koffie. Sanne vertelde hoe hij zijn passie voor koffie inzet om een goed verhaal te vertellen, zijn grafische product te verkopen en mensen te verbinden. Als the Graphic barista ligt de nadruk niet alleen op koffie. Zijn creatieve expertise en grafische kennis laat hij los op huisstijlen, logo’s, advertenties en aankleding van stands. Het liefst combineert Sanne beide kwaliteiten en komt hij als gastheer op je georganiseerde event en is de verbindende schakel met een vakkundig bereide kop koffie. Marco heeft ons meegenomen in de brede deskundigheid van Praktima. Met acht specialisten bewaken zij 24/7 de kwaliteit in diverse processen. Zij adviseren bij wet- en regelgeving en kunnen hierdoor hun opdrachtgevers op tal van gebieden ondersteunen. Denk bijvoorbeeld aan: milieu, arbo, veiligheid, asbest en sloop. Marco vertelde dat hij geregeld, zelfs in het weekend, op een bouwplaats staat waar hij de veiligheid van medewerkers in kaart brengt. Ook van de nieuwe AVG wetgeving is Praktima goed op de hoogte en kunnen je bij het gehele proces van gegevensverwerking adviseren. De Meet and Greet wordt georganiseerd om elkaar onderling beter te leren kennen en zodoende ook van elkaars expertise gebruik te kunnen gaan maken. Wil je als flexwerker c.q. bewoner ook een Meet and Greet organiseren? Meld je dan aan via info@meetandc.nl

Lees meer
Sluiten